Поршневой палец балканкар В33266125
Поршневий палець - деталь, що забезпечує рухоме з'єднання шатуна і поршня. Являє собою деталь циліндричної форми, що віддалено нагадує палець.
Застосування поршневого пальця
Поршневий палець з'єднує поршень з шатуном. З'єднання двох цих деталей не може бути жорстким, так як і низ, і верх шатуна постійно переміщаються. Циліндричний палець дозволяє верхньої частини шатуна «хитатися» при переміщенні поршня по вертикалі.
Для монтажу плаваючого пальця поршень, шатун і палець кип'ятять в гарячій воді
Чому поршневий палець важко полегшити?
Першорядне завдання конструкторів сучасних двигунів - збільшення потужності і, одночасно, зниження ваги мотора. Для того, щоб зменшити вагу всього агрегату, доводиться полегшувати деталі будь-якими доступними способами.
Полегшити поршневий палець непросто, так як ця деталь постійно випробовує серйозні навантаження. Легкі і міцні сплави, які можна використовувати для виробництва поршневих пальців, коштують дорого, і собівартість виробу істотно збільшується. У підсумку, в більшості сучасних двигунів застосовуються пальці з легованої сталі, такі ж, як сто років тому.
Навіщо потрібно отвір в центрі поршневого пальця?
Зазвичай в тілі пальця є наскрізний отвір отвір у вигляді двох конусів з вершинами в центрі. Завдяки отвору можна зменшити вагу деталі, а конусна форма пов'язана з розподілом навантаження по поверхні деталі. Центр пальця навантажений значно більше, і в цьому місці товщина матеріалу грає найбільш істотну роль.
Способи осьової фіксації поршневого пальця
За способом кріплення пальці діляться на два види: плаваючі і фіксовані. У більшості сучасних двигунів використовуються плаваючі пальці. Плаваючими вони називаються тому, між ним і отвором в поршні і отвором в голівці шатуна є зазор. Фіксація поршневого пальця в такому з'єднанні забезпечується установкою стопорних кілець.