Гильза ЯМЗ-236 236-1002021
Техника: ЗИЛ, Урал, МАЗ, КрАЗ, БелАЗ, К-701, ЛТЗ-155, Т-150К, Т-181, комб. КСК, Енисей, Дон
Поршневі кільця, - елемент комплектації поршня в двигуні автомобіля. Являють собою незамкнуті кільця зі сталі або чавуну, що встановлюються в спеціальні пази поршня. Служать для створення компресії в двигуні. Нижня кільце, як правило, виконує функція маслос'емного, тобто видаляє надлишок олії зі стінок циліндра.
При вивченні принципів роботи двигуна внутрішнього згоряння зазначалося, що ковзне з'єднання між поршнем і циліндром герметично, тобто гази, що знаходяться під тиском в надпоршневомупросторі, не проникають між поршнем і стінками циліндра в картер двигуна. Забезпечити прийнятну герметичність основне призначення поршневих кілець. При цьому необхідно відзначити, що незначна частина газів з камери згоряння все одно проникають у внутрішньо простір картера навіть нового, цілком справного, двигуна. Ущільнення за допомогою поршневих кілець в техніці називається ущільненням лабіринтового типу, в ущільненнях подібного типу завжди відбувається деяка витік газів. Але цей витік на справному двигуні зазвичай лежить в діапазоні 0,5 - 1,0%.
Знаходяться в картері двигуна гази називаються картерними газами. У міру зносу циліндропоршневої групи двигуна кількість картерних газів збільшується.
Крім ущільнення поршневі кільця виконують ще два завдання. Регулюють кількість масла на стінках циліндра, необхідного для змащування, як самих кілець, так і поршня, і відводять тепло від поршня до стінок циліндра.
Кільця зроблені з пружною сталі. По суті, кільце - різновид пружини. Вони знаходяться в стиснуті стані і за рахунок цього щільно прилягають до стінок циліндра. У міру сточування кілець в процесі експлуатації щільність прилягання не падає, по крайней мере, до тих пір, поки знос не досяг критичної точки.